Ahad, 12 Jun 2011

Dari KL Sentral ke LCCT 4, Bali Day 1


Sampai LCCT pukul 1.30 pm lebih kurang. Panas Ya Rabbi..! lepak tepi parking isap rokok. Tak lama Kumbo sampai, member dia hantar. Tak sempat makan tengahari katenye, pergi beli McD melantak dulu.

Aku pusing-pusing satu LCCT cari cari kaunter CIMB nak beli "travel insurance". Tak jumpe. Aku tanye kat kaunter pertanyaan pun diaorang tak tau. Lepas check-in masuk waiting room barulah aku nampak kaunter CIMB. Berlari aku dengan Apai pergi beli insurans. RM 45 untuk jarak masa perjalanan 1-10 hari dengan perlindungan meliputi seluruh ASIA.

Masa pergi money changer kat LCCT aku tukar trus pergi rupiah RM 200. Terkejut aku dapat 500,000 je. Patut dapat dalam 540k atau 550k. teruk betul diaorang potong komisyen. Tak nak aku tukar kat airport Malaysia next time.

Sampai Bali pergi ATM je senang keluar duit. Nilai duit betul betul ikut currency exchange.


Baru sampai tak sempat parking pun amik gambar dulu..




Kumbo x dan nak makan tengahari, melantak McD je.

 

ape yang kecoh aku pun tak ingat..

Pergi money changer. Rugi oo diaorang tax RM 20. RM200 dapat 500,000 Rp je.


Nak naik Airasia ni macam nak naik bas ekspress je. Memang bajet giler airport dia.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Silelah menggunakan tatasusila serta bahasa yang sesuai dalam komen anda. Informasi berguna adalah digalakkan. Komen yang dianggap tidak menyenangkan akan dipadam. Harap maklum.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...